Системата предоставя възможност за автоматизирано изпращане на текстови съобщения до външните потребители. Администраторите могат да правят шаблон за e-mail и да го изпращат на всички бенефициенти.
В страницата „Изпращане на съобщения“ всички създадени съобщения се показват таблично. От там могат да се редактират, да се проследява историята на промените им и да се преглеждат.
От бутона за редакция се отваря страница с настройките на съобщението. От нея могат да се посочват получатели, да се настрои шаблон и да се въведе текстовото съобщение.
След като са въведени бенефициенти за получатели от модула вдясно, отгоре се появява бутон за изпращане.
В страницата за шаблоните в табличен вид са изведени всички създадени. Те могат да се редактират и преглеждат.
Редакцията на шаблон може да се осъществи по два начина – от страницата за шаблони или директно при създаването на ново съобщение. Когато се избере създаване/редакция на шаблон се отваря подпрозорец за свободно форматиране на цялото съобщение. При създаването на шаблона е важно да се въведат наименованието му у програмното име. Темата не е задължителна, но тя е същата, която ще се впише след това като тема на самия имейл.